tirsdag 4. mai 2010

Sommer kommer, sommer kommer.....


Ikke for å gni det inn, altså (ok, litt kanskje), men jeg så været i Oslo i dag. Til trøst kan jeg jo fortelle at det er ganske kaldt her også. I forhold til hva det pleier å være. Ikke mer en 20-25 grader.
Men det er ikke verre enn at jeg sitter ute og blogger i solnedgangen med en kald pale ale ved min side.

Fredag kjørte vi som sagt mor til LAX og fikk henne trygt på flyet hjem til vinterlandet. Det var et hyggelig besøk. Vi (og Astrid) kommer til å savne barnevakt så vi kan få oss en tur på steakhouse igjen.

I helgen fikk vi oss endelig en tur på stranden: Corona del Mar. Faktisk bare andre gangen vi har vært på stranden, men det skal nok bli mer. Astrid fikk smake melon for første gang mens vi var på stranden og det virket som det eksotiske ga mersmak. Hvilken opplevelse det må være når en nesten bare har fått melk og grøt hele livet.

Søndag dro vi på Discovery Science Center i Santa Ana (likner på Teknisk museum/Vitensenteret, barer litt større). Skjeggefar fikk startet utdanningen av Astrids tekniske innsikt (se film nedenfor). Puppemor lo av skjeggefar som var minst like ivrig som alle barna på lekene, han skilte seg bare litt ut på høyden.


Ellers har skjeggefar sørget for at Astrid har begynt sin undervisning i det nest viktigste her i livet (etter teknisk innsikt); nemlig å spille gitar (og jeg som ikke skulle bli en slik far som dytter hobbyer eller karrierer på barna mine...).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar